Felanmälan/Reparationer

Fel i egen lägenhet
För fel i egen lägenhet kontaktar du en auktoriserad fackman för att åtgärda. Du kan med fördel kontakta föreningens egen fastighetsskötare (HSB) på nummer 010-442 50 00 eller www.hsb.se/nst välj "Verkstaden" bland föreningar och fyll sedan i resten av formuläret. Be alltid om ett kostnadsförslag innan arbetet påbörjas. Du kan se deras senaste prislista här.

Fel i gemensamma utrymmen där föreningen är ansvarig
För fel inom gemensamma utrymmen
där föreningen är ansvarig meddela styrelsen snarast möjligt.

Vitvaror
Vitvaror tillverkad av Electrolux kan felanmälas direkt till Electrolux på telefon 0771-76 76 76. Innan du ringer ta reda på vitvaruproduktens S.N. nummer och PNC nummer som alltid är fastklistrad någonstans på produkten.
Be alltid om ett kostnadsförslag innan reparationen påbörjas.

Reservdelar och tillbehör till vitvaror
Det är enkelt att beställa reservdelar och tillbehör till vitvaror från Electrolux som är förinstallerad i våra lägenheter.
 Ta reda på vitvaruproduktens S.N. nummer och PNC nummer som alltid är fastklistrad någonstans på produkten. Beställningen gör man via nedanstående hemsida:
www.shop.electrolux.se.

Särskild varugaranti isolerrutor
Särskild varugaranti isolerrutor: 10 år t.o.m. 2023-04-23. Fel som täcks av just denna garantin anmäls till Peab via
kundcenter@peabbostad.se eller 010-150 04 30. Vid felanmälan till Peab är det viktigt att se till att man får ett ärendenummer. Har man inte fått detta nummer via mejl ska man ringa och påpeka. Det är bara när man får detta nummer som man kan vara säker på att felanmälan har gått in i deras system och att man har något att hänvisa till om åtgärd skulle dröja.

Serviceläge
Om tillgång till din lägenhet behövs vid t.ex. ventilationskontroll och reparationer och du själv eller någon annan inte kan vara hemma för att ta emot ska du ha låset i "Serviceläge" för att personal ska kunna komma in i lägenheten. Hur man lägger låset i serviceläge är enkelt. Du kan se instruktion och bilder om hur man gör här.

Fel i garaget
Fel i garagaet anmäls under kontorstid till Väsbyhem: 08-590 980 00. Akuta fel i garaget utanför kontorstid anmäls till Väsbyhems jour: 08-590 336 00.
Parkeringens gatuadress som ni vid felanmälan uppger till Väsbyhem är: Upplysningens väg 1, Upplands Väsby.