Föreningen

BRF Verkstaden är en mycket välskött och stabil förening med bra ekonomi. Föreningen bildades 2012 och har 35 bostadsrättslägenheter som består av tre trapphus med hiss till varje våningsplan. Centralt, modernt och energisnålt boende i ljusa, luftiga lägenheter. Lägenheterna finns från 2 ROK - 4 ROK. Storleken vaierar mellan 37 kvm till 95 kvm. Samtliga lägenheter har fönster i två väderstreck. Byggnaden är ritad av Arkitekter Engstrand och Speek AB. Samtliga lägenheter har balkonger mot väster som vetter ut mot den fina innergården där man förutom rekreationsyta finner ett minnesmärke från Messingen i form av en skorsten i miniatyr som lyses upp av strålkastare kvällstid. Byggnaden är för värmeleverans ansluten till fjärrvärmeverk och kostnaden för värme ingår i månadsavgiften.

Organisationsnummer: 769621-2690
Fastighetsbeteckning: Vilunda 19:4
Total bostadsarea: 2380 m2

Dokument (senaste tillgängliga versioner):
Föreningens stadgar
Planritningar på samtliga lägenheter
Energideklaration

OVK
Tillsynskort, bygg- & miljökontoret

Radonmätning
Bildad: 2012-05-31
Byggnadsår: 2011-2012
Lägenheter: 35
Garage: 32 platser, samtliga har tillgång till laddboxar.
Balkong: Ja
Hiss: Ja
Bredband/TV/Telefoni: Ja, ingår i månadsavgiften.
Multimedia uttag i samtliga lägenheter/rum: Ja
Uppvärmning: Fjärrvärme, ingår i månadsavgiften.